dimarts, 12 de setembre de 2017

El robot que té la capacitat d'aprovar les proves l'accés a la universitat.



En principi la idea no és que el robot entri a la universitat i estudiï, però si que  consisteix a avaluar la intel·ligència artificial del robot (intel·ligència intel·lectual) i posteriorment comparar-la amb la dels éssers humans. L'autora del projecte manifesta que el seu robot no entén res, que bàsicament és com un cercador Google sumat a què té la capacitat de posar la resposta per si sol. Aquest robot va destacar en física i química (ciències exactes) però no en Història i llenguatge .
La seva creadora diu que no raona, no parla ni pensa, les respostes de ciències exactes les tindrà bé perquè el robot pren el procediment i el resultat d'una operació matemàtica ja resolta a la base de dades. Però si li preguntem: "que penses tu sobre un tema d'història?" i en comptes d'escriure alguna cosa subjectiu escriu un paràgraf copiat d'una enciclopèdia .
Penso que cada vegada més l'escola ha de realitzar una aposta valenta per la creativitat,el disseny i la construcció del coneixements per part dels alumnes.